Egészen sok olvasói levelet kaptunk különféle kérdésekkel a blog indulását követően, aminek őszintén nagyon örülünk. Főleg, hogy nagyon jó témákat vetettetek fel, amikre persze sort is fogunk keríteni. Egy apró kis levél egészen fogós kérdéssel érkezett, amire (szégyen gyalázat) nem igazán tudtunk elsőre mit válaszolni.
 
Kedves Sundance!

Az iránt érdeklődnék, mivel jobban ismered az órákat, mint én, hogy ismersz-e vagy egyáltalán létezik magyar óra gyártó cég? Elsősorban karóra gyártóra gondolok, és analóg kijelzősre.

Üdv
KBZ
 
Nos, első reakciónk és válaszunk, a "nem, sajnos nem létezik" volt, aztán nem hagyott nyugodni a dolog, és igyekeztünk jobban utánajárni. Sikerült is találni két gyártót, a skála két legeslegvégéről. (És azóta kiderült, miért érdeklődik a kedves olvasó: mivel van egy igen látványos találmánya analóg kijelzős órák kapcsán, amiről - ha erre engedélyt kapunk Tőle - szintén be fogunk számolni.)
 
Ami bosszantó, hogy a magyar óragyártás történelméről, a régi korok mestereiről, óráiról, egyelőre szinte semmilyen információt nem találtunk, pedig szívesen feldolgoznánk a témát, tehát ha valaki tud forrást megjelölni ilyen információkhoz, az ne fogja vissza magát, és kommenteljen. Köszönjük.
 
Egyik ma is működő gyártó az Astron (+Merion +Cardy), mely a weboldalán sulykolt információkkal ellentétben (magas minőség, legjobb svácji óraművek, satöbbi) a termékpaletta alapján egy korrekt, igényesen dolgozó, de valljuk be sima iparosmunkával tömegtermelő gyár. Amivel semmi probléma nincs persze, csak kicsit furcsa a rengeteg "vigyázat, az Astront hamisítják" (2000-3000 Ftos órák mellé kiírva), és ilyen olyan svájci szerkezeteket emlegető piros felirat, miközben nyilvánvalóan tömegcikk gyártásról van szó, nyomott áron.
 
Egy jól sikerült Astron modell
 
Kicsit a nagy "magyar óra" hangúllyal is ellentétet képez (a külföldi domainen kívül) a folyamatos "svájci gépsorok", "svájci és japán óraművek" hangoztatása. Ezek után maximum a design-tervezés, és egyes gyártási fázisok lehetnek magyar kéz munkái.
Eddig a negatívumok, amik valahogy a weboldalak stílusa alapján megfogalmazódnak az emberben. Ezen kívül el kell ismerni, megfelelő minőségűnek látszó, korrekt, egyes esetekben egészen szép designnal elkészített órákat készít a történetét 1964-ig visszavezető cég. Csak ne lenne az a sok nagyzolni vágyás a holnapon. De aki valamennyire "magyar" terméket szeretne a csuklóján viselni, és egy megbízható, jó szervízhátterű (utóbbi információk már egy megkérdezett órástól származnak) gyártótól szeretne órát venni, az egészen nyugodtan válogathat az Astron modellek közül.
Az Astron történelmében nincsen egyébként semmi rendkívüli esemény, a jogelőd megalakulása óta szép csendesen kinőtte magát a családi vállalkozás egy komoly hazai és már nemzetközi viszonteladói hálózattal, és széles termékpalettával rendelkező manufaktúrává.
 
A "kortárs" skála másik végén pedig egy méltán elismert (sajnos főleg csak erősen szakmai körökben ismert és elismert, az átlagember számára messze nem) hazai órásmester, a meglepően fiatal Becsei Áron és a BEXEI órák állnak. A Primus mindenféle túlzástól mentesen is elképesztő bonyolultságú szerkezet, melyet a 30 éves órásmester tervezett és készített (természetesen kézzel). A háromtengelyes, drágakő-csapágyazású tourbillon nemcsak történelmet írt (erre azért már a svájci kiállításokon is felfigyeltek, hiszen ilyen bonyolultságú tourbillon szerkezet még nem létezik a világon ezen kívül), hanem hihetetlenül látványos is (mindenképpen érdemes ellátogatni a fenti linkre).
 
A Primus tourbillon
 
Ha hinni lehet Becsei Úr nyilatkozatainak, akkor ez az első magyar tervezésű, és teljesen magyar gyártású karóra (és ezzel akkor lehet hogy el is dőlt, hogy miért nem találtunk régi nagy magyar órásmesterekről információt). 
A BEXEI műhely már számos modellt mondhat magáénak, igaz, a hosszadalmas tervezés és a kézi készítés miatt nem számíthatunk rá, hogy a karórák tömegesen fognak megjelenni a kereskedőknél. Egy biztos, itt erősen a minőség és egyediség uralkodik a mennyiség felett, és hogy Becsei Úr folyamatosan fejleszti az újabb modelleket. A közeljövőben mindenképpen kitérünk a BEXEI műhely és modellek részletesebb bemutatására is, és igyekszünk ehhez egy kisinterjút is elkészíteni Becsei Áronnal. 
 
Úgy tűnik, jelenleg ennyit lehet elmondani a magyar óragyártásról, történelemről pedig az egyetlen adalék, hogy a monarchia idején létezett néhány, magyar vonatkozású műhely, ahol állóórákat gyártottak külföldi tervek alajpán, majd a Magyar Optikai Művek készített sorozatgyártásban, orosz szerkezetek felhasználásával ébresztő- és sakkórákat. A jelenre pedig még visszatérünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://oravilag.blog.hu/api/trackback/id/tr451310619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2009.08.17. 19:25:16

a múltban tudoműsom szerint volt magyar zsebóragyártás talán Szentgotthárdon, de majd a jobban hozzáértők biztos megírják a részleteket

jazzcool 2009.08.17. 19:32:08

egy kis kiegészítés: Első Magyar Óragyár Rt. volt a neve.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 19:41:26

Hű, ez elég meggyőző :) Köszönjük! Utánajárunk :)

jazzcool 2009.08.17. 19:49:43

@Sundance-: Szentgotthárdon készült a Hungária zsebóra:
www.vatera.hu/hungaria_151298070.html

( . )_( . ) 2009.08.17. 19:50:12

Kedves Szerző! Az Astron karórák ára nem 2-3000, hanem 10-40000 Ft között van. Ennek 20 másodperc alatt utána lehetett volna járni.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 19:53:44

@Fineman: A webshopjukon nézelődtem..... Onnan az árak....

Astron férfi karórák valóban......
Astron egyéb (ébresztő stb) órák simán vannak 3000 Ft alatt, és ott felette pirossal a "hamisítják" komolyan mondom komikusan hatott számomra.....

És az említett két "al-márka" (Merion, Cardi) pedig (szintén ők gyártják végülis) sokkal olcsóbbak.....

Péter 2 2009.08.17. 19:59:20

Az Astron is csak egy a sok közül, aki nem tudja, hogy a kérdéses fém neve nem titánium, hanem titán... Mondjuk, ha valaki könyvkötészettel foglalkozik, bocsánatos bűn, de ha ilyenből gyárt valamit, akkor azért illene...

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 20:00:51

@Péter 2: "titánIUM"-nak írva "külföldiebbül" hangzik, az a menő :D :D

( . )_( . ) 2009.08.17. 20:05:10

@Sundance-: KBZ, karóra gyártók után érdeklődött, ezért vettem a bátorságot helyesbíteni az Astron karórák árait.

xfm 2009.08.17. 20:12:51

Nekem Astron órám van, lassan 8 éve. Igazából a 2 elemcserén kívül az egyetlen problémája, hogy minden hónap 31 napos, így azt manuálisan kell utánaigazítani. Amúgy teljesen elégedett vagyok vele.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 20:22:20

@xfm: Ez rengeteg óránál így van, még komolyabb kvarc Seiko-knál is például, ahol pedig meg lehetne oldani hogy "tudja" melyik hónap van éppen (de pld Citizen Promaster - szintén kvarc szerkezet - megoldották, még az évet is nyilvántartja szökőév miatt.
Astronról amúgy valóban azt mondta órás is, hogy nagyon megbízhatóak. Bár írják is a weblapjukon, hogy japán "kaliber" van benne :)

CernaGeza 2009.08.17. 20:34:47

...és mi újság a MOM vekkerekkel?

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 20:37:03

@CernaGeza: Ott figyelnek az utolsó bekezdésben :) Próbálunk felhajtani infót róluk :) Én nagyapámnál szétkaptam egy párat 10éves koromban ha jól emlékszem :)

CernaGeza 2009.08.17. 20:44:32

@Sundance-:

tényleg, csak nézni kellett volna:)

Nekem van kettő is, de nem tudtam hogy orosz szerkezetesek. Az orosz vekkerek (slava 11 kő) sajnos fényévekkel szinvonalasabbak odabent.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 20:47:12

@CernaGeza: Hűűű, nem semmi :) Majdnem pont ilyeneket gyilkoltam sorban, Sokol rádiókkal együtt :)

kerdesek05 2009.08.17. 21:05:14

mennyibe kerül a bexei primus óra? kéne egy

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 21:11:48

@kerdesek05: Nekem is :) Már próbálom felvenni a kapcsolatit Becsei Áronnal, lehet ohgy majd erre is válaszol :) Valószínüleg nem túl baráti az ára.....

Parajpuding 2009.08.17. 21:12:53

Nem vagyok óraszakértő, de szeretem az órákat. Le a kalappal Becsei Úr előtt. Az árát meg sem merném kérdezni.
Azt hiszem, ha rákapnak a kuriózumokat kedvelő, rongyrázó milliárdosok a világban....akkor a készítőnek nem sok gondja lesz a továbbiakban. És megérdemelten.

CernaGeza 2009.08.17. 21:36:48

@kerdesek05:


Én úgy tudom hogy a primusból egyelőre 1 db. van, és valószínüleg évek kérdése amíg elkészül egy második, harmadik..

Szerintem az értéke felbecsülhetetlen, de pénzben mindenképp sok millió forint.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 21:59:54

@CernaGeza: Igen, nekem is volt egy ilyen sejtésem..... Gondolom nem eladó egyelőre az első darab semmiképpen.

jollytall 2009.08.17. 22:05:28

Szigeti Nándor nevű ükapám és fia ismert óragyártó volt (Szigeti Nándor és Fia néven futottak az órák). 1867 körül kezdték, a Ferenciek tere 2 alatt volt a műhely/bolt. Én csak asztali órákról tudok, de még én is nyomozom.
Egy angliai aukción láttam egyet, de már lekéstem róla. Az Éjszakai Pillangók című könyvben (igen a bordélyokról van szó benne), mint kortörténeti dokumentum szerepel benne egy korabeli hirdetés tőlük.
Arról nincs információm, hogy milyen szerkezet volt bennük.
Minden információért hálás lennék én is.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 22:08:19

@jollytall: Én is :) Köszönöm az infókat, nyomozni fogok megígérem, a régmúlt magyar óragyártása ügyben, és persze ha bármi kiderül, lesz poszt :)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 22:12:05

@Sundance-: Mármint a leírásban: "Az óra alján rézcímke: Szigeti Nándor és fia, Bp"

CernaGeza 2009.08.17. 22:18:38

@Sundance-:

Ez bizony telitalálatnak tűnik

jollytall 2009.08.17. 22:29:23

@Sundance-: Köszi, ez érdekes. Nem tudok róla, hogy famunkával is foglalkoztak volna. Lehet, hogy fordítva volt? A fa német és a szerkezet magyar?

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.17. 22:50:27

@jollytall: Vagy "csak" járt náluk is, némi szervízen/átalakításon? Ki tudja.....

vénkujon 2009.08.17. 22:57:54

ez a bexei-cucc világszínvonal.
látjátok vannak még ilyen arcok is magyarhonba', mint ez az áron.:)
na tüzök vissza a velvetre, mert épp hujber ferirö' írtak, oszt aláznék is kicsit..

fecsa 2009.08.17. 23:31:53

Gratulálok az órásmesternek.

Link alatt elolvashatjátok, hogy mi is a magyar helyzet. Index is most ír csak róla.
nemjoember.freeblog.hu/archives/2008/04/16/3082454/

Szűcslaci 2009.08.18. 07:43:16

Még sosem hallottam erről a márkáról, de most megnéztem a honlapot. az ugyan miből derülne ki, hogy szutyok kvarcok, vagy van mechanikus is? Seiko 5-tel egyszer bepróbálkoztam - na az egy szar. a kvarcóra meg nem óra, hanem computer. Omega, Breitling. Elegáns órára bőrszíj. Amúgy volt egy órás haverom, aki faliórát csinált 99% fából - pontosat. A maradék 1% pamutzsinór - az helyettesíti az ankerkereket két fagolyóval egy fatengelyen.

axsrml 2009.08.18. 08:26:03

"a magyar óragyártás történelméről, a régi korok mestereiről, óráiról, egyelőre szinte semmilyen információt nem találtunk"


forum.index.hu/Article/jumpTree?a=45042469&t=9002169

dr. Wilbur Swain 2009.08.18. 08:36:10

@vénkujon: világszínvonal, oké, de miért választott ilyen kínai hangzású nevet? :| az rendben, hogy Becsei, angol kiejtéssel "bexei", de akkor is...

Lnln 2009.08.18. 09:06:40

www.hangaora.hu/

Sajnos nem karórákat gyárt, hanem toronyórákat. A weblapon látszó világóra is az ő gyártmánya, de említhetnénk a kecskeméti Nagytemplom toronyóráját is, vagy a Református Kollégium óráját.

vénkujon 2009.08.18. 09:06:51

@dr. Wilbur Swain:
ja...hát szerintem beleragadhatott abba az ötletbe, hogy a szó közepén "X" legyen. mégpedig a cseles tekerőgomb miatt(az X ott leledzik rajta, és ráadásul jól is néz ki ott):)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.18. 09:37:57

Szeretem az órákat, a különlegeseket meg értékelem is :)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.18. 10:29:27

@vénkujon: "tekerőgomb", mármint "korona", maradjunk annyiban, azért egy órás blogon :) :) De egyetértek jól néz ki, a név pedig valóban kicsit sutácska....

vénkujon 2009.08.18. 10:43:15

@Sundance-: oohh bocs.
akkor korona. jóhogy.:))

jobseekers 2009.08.18. 11:35:10

rancz.com
Szintén toronyórákat gyártanak, tűzzománc számlapokkal.

bréniek 2009.08.18. 21:21:48

@kerdesek05: azt nem tudom figyelte-e bárki is milyen plakett van az óra számlapon ;)

0/9
tehát nem valami nagy széria lesz, ellentétben az árával. :D

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.18. 21:24:57

@bréniek: Igen, a "nulladik" példány megy egy múzeumba, és még 9 fog (elvileg) készülni, "piacra". De erről majd a BEXEI posztban, ami már készül.

V.Anett 2009.08.19. 21:20:43

Kedves Sundance!

Pár mondatban szeretnék hozzászólni az ASTRON témához:

Titánium vagy titán … szerintem igazán nem lényeges a különbség, és nem is hangzik jobban vagy "külföldiebbül" az egyik a másiknál, egyszerűen csak szívesebben használják az óra- és ékszergyártásban a titánium elnevezést. Ha megnézed pl. egy CASIO óra számlapját, mindkettő kifejezést megtalálhatod rajta. Ajánlom figyelmedbe a következő weboldalt:
ekszer.chuny.hu/alapanyagok/titanium-avagy-titan

Az Astron márkát egyébként tényleg lehet, hogy hamisítják. Szintén nem tartott volna sokból utánajárni mielőtt véleményt fogalmazol meg… én utánanéztem.
Van egy külföldi honlap, ahol az astron-watch.com oldalon bemutatott termékeknél ránézésre is jóval alacsonyabb minőségű órákat forgalmaznak Astron néven, a magyar Astronhoz egészen hasonló logóval. Ez egy viszonylag új cég egyébként, amennyire utána tudtam nézni most gyorsan. Ha érdekel a neve, megírom.

Nem tudom, hogy mennyire vagy otthon az óragyártásban felmerülő minőség-költség összefüggéseinek témakörében… Én nem foglalkozom óragyártással, de azért tudok róla egy s mást, gyárakat is látogattam svájcban és Kínában is… aki tömör acél órát gyártat (nem beszélve a titán órákról) megbízható szerkezettel, tokzárással és bevonattal, és 10-20.000 Ft –ért próbálja eladni, az esetében véleményem szerint nem igazán beszélhetünk „nyomott árakról”. Természetesen ha 40-50.000 –ért próbálná eladni, az más. (Erre is van példa kicsiny hazánkban, de nem akarom leírni a márkaneveket, mert nem szeretek lejáratni cégeket nyilvános fórumokon.)
Persze ha tényleg hazánkban folyik a gyártási folyamat egy része, az még rátehet az árra, akár meg is duplázhatja, mert nem olcsó mulatság itthon gyártatni… sajnos.

No, most csak ennyi. Üdv. neked! ... egyébként fanja vagyok a blogodnak… tetszik. ;)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.20. 21:57:49

@lovewatches: Szia!

Titánium: Igen, a google első találata valóban ez a "titánium vagy titán"-ra :) Ettől függetlenül a titán az egy magyar szó UGYANARRA amire a titánium is használható. Ez olyan mint az "expanzív"-ot használni a "terjeszkedő" helyett. Lassan már "magyar" végülis az "expanzív" is, de azért erősen idegennyelvű beütés, a titán és a 'terjeszkedő' pedig (szerintem; nem vagyok nyelvész) magyarabb, egyszerűbb, nagyzolás-mentesebb......

Astron. Lehet hogy tényleg hamisítják . _Nem_mondtam_hogy_nem_ :) A konkrét eset az volt, hogy néztünk haverral egy-egy ilyen 990 (!!) Ft-os Astron/Merion ébresztőórát, és ott áll felette ez a "vigyázat hamisítják" mondat, konkrétan szétröhögtük magunkat..... Ennyi. A blog ajánlójábna is ott van: személyes véleményeket tartalmaz :) Elhiszem hogy hamisítják, akkor is mókás kicsit az Astron, egyszer lenyilatkozzák hogy kínában gyártatnak mert az olcsó, egyszer meg hogy hű milyen minőségi a termék..... Nekem ez furcsa. Ettől még lehet piszok jó.

Nyomott árak: Esküszöm nem is értem mire szeretnél kilyukadni. Én a nyomott árat "alacsony ár"ként értettem, biztos Te is így vetted ezt? Mert a 10-20e és a 40-50e közti soraidból nem ezt érzem, de komolyan nem egészen értem az okfejtést :)

Nade ez kezd szőrszálhasogatás lenni amúgyis :) Egyébként nem tudom miért nem raktál linket, szerintem jöhet simán a hamisító cég neve/linkje, én megnézném szívesen mint érdekesség!

üdv, amúgy nagyon örülök ha tetszik a blog, még ha ilyen "túlságosan" személyes véleményeket közlő is....

V.Anett 2009.08.21. 01:25:23

Ja, a nyomott árakat még a 2000-3000 Ft-osra értetted?! Oké. Örülök, hogy mások már kijavítottak. Egy kicsit félreérthető volt, de így most már értem. Köszi a magyarázatot. J

Sokat emlegeted ezt a nagyzolást. Én titánium - titán összefüggésben nem használnám, mert erős túlzásnak érzem, de örülök, hogy ilyen igazságos vagy. Biztosan nehéz lehet a marketing/internet világot szemlélned, mert ott ha úgy tetszik mindenhol „nagyzolnak” vagy egyszerűen csak szépen fogalmaznak. Tudod, ilyen a marketing. :)
Azt ajánlom neked, hogy ne látogass el Kanadába ! Itt még borzasztóbb a helyzet. ;)
Na jó, csak viccelődök most... biztosan érzékeled.

Nem mondtad valóban, hogy az Astront nem hamisítják, csak kissé gunyoros kifejezésmódoddal utaltál rá, hogy nem hiszel benne, s mivel a birtokomba került egy kis info a témával kapcsolatban, hát úgy gondoltam, továbbadom neked. Remélem, nem baj. Egyébként Splendor of Switzerland az említett cég neve.

No, további szép napot !

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.21. 08:10:23

@lovewatches: Szia,

nyomott árak: 10ezer körüli áron is egy "svájci gépsorokon, sváci szerkezettel" (ezeket emlegetik elég sokat a lapjukon) egy kissé "nyomott árnak" tűnik nekem...... Jobban utánanézve (megtettem) pedig előkerül a kínai gyártás, satöbbi.....

Valóban gunyoros voltam, a fenti miatt.
Plusz hogy titánium/titán.
Plusz hogy magyarkodás ide oda, közben kína/svájc-ban készül az óra nagy része.....

Kicsit kevéssé tetszett nekem az ezekből átjövő üzenet....... Ennyi :)

Egyébként Cardy 1600 forintos óra, ott a weblapon, azt is az Astron gyártja....

A céget kösz, megnézem miket alkotnak :)

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2009.08.22. 00:24:29

@Sundance-:
"A konkrét eset az volt, hogy néztünk haverral"
Jól leminősítettél, köszi :D
Bár most lehet, hogy én is kiraktam magamra az "ide lőjetek" táblát, de akkor, ott ez tényleg humorosnak tűnt valamilyen szinten, ez van sajnos, gyarló az ember... (Szerencsére) mi sem vagyunk tökéletesek, milyen unalmas lenne úgy a világ :)
No de Bexei posztra fel, ott majd polírozzuk a magyar óragyártás mára kicsit megkopott fényét :D

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.22. 07:58:16

Nem lminősítettelek :D
Csak gondoltam eltitkolom hogy Te voltál aki visítva röhögött velem, így ha engem kiutálnak az olvasók a blogról, akkor Te még továbbviheted :D
De mostmár asszem mindegy, be is zárhatjuk :D :D

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2009.08.22. 08:19:50

@Sundance-:
Gondoltam hogy együtt, jóban-rosszban XD

noncapisco (törölt) 2009.08.24. 22:39:38

@lovewatches:

Párszor átolvasva a hozzászólásaidat...

...nagyobb összegben is mernék fogadni, hogy az elejtett infok alapján Te az ASTRON valamelyik nagyobb belső embere vagy.

Mert pl. szerintem biztos, hogy...
Másnak nem érne meg ennyi melót a hamisítás utáni nyomozás.
Főleg nem a messzi Kanadából, ahol úgy kb. senki mást nem érdekel az ASTRON és magyar órák sem...

A stílus alapján pedig fiatal nőből vagy...ez viszont biztos !

noncapisco (törölt) 2009.08.24. 22:48:56

Amúgy meg Sundance kölyöknek...

Működik az astronora.hu is!
Nem csak az astron-watch.com...

Mivel az astron.hu nem órás honlap,
gondolom azt elvitték már előlük mások.

noncapisco (törölt) 2009.08.24. 23:24:04

Unatkoztam kicsit....ezt találtam...

www.nol.hu/archivum/archiv-414066

Azt hiszem ez a cikk rendbe is teszi a
magyar-svájci-kinai probléma kört.

Figyelmesen olvasva és kicsit gondolkodva is a mondatok rejtett értelmén, megérthető a rendszer.

Tehát (szerintem)...

Adott egy magyar cég, aki évek óta ismeri/kutatja az itthoni vevők ízlését és igényét. Aztán azt kiismerve, jó érzékkel kiszolgája a piacot a saját erejéből felépített és a piacra bevezetett már jól ismert márkaneveivel ...MERION, CARDY, ASTRON.

Ritka az ilyen sok éves és költséges folyamatot végig vinni képes hazai vállalkozás!...tisztelet jár érte.

A cikk (és a honlap) alapján a "tervező team" időnként átnézi a távol-keleti gyártók kínálatát, válogat belőle és a megfelelő márkázássalal ellátva importálja az órákat...

Azokat az órákat, amiket, ott a távol-keleten is a svájcban készült óragyártó gépekkel készítenek.


A minőségük ezért nyilván azonos, más márkák, azonos kategóriájú óráival, hiszen ugyanazon a gyártósoron készülnek ezek az órák is...

A hazai termék ezekben a márkákban, tehát szerintem pont a lényeg, vagyis
leginkább a három FONTOS terület müködtetése, kézbentartása:

- a márka/image építés, és a forgalmazás
- a minőség biztosítás és a
- szerviz háttér, vevőszolgálat működtetés

A konkrét gyártás pedig a giga márkákhoz hasonlóan leginkább az arra szakosodott távol-keleti cégek dolga.

Azt hiszem ez így teljesen rendben van!

Valóban magyar márka...

Valóban sok svájci/japán márkával azonos termék/minőség...
(mármint nyilván azokéval, akikkel közös gépsoron gyártatnak)

Szerintem megérdemlik, hogy a blogíró is belássa nem volt köröltekintő és alaposabb utána járás nélkül, elhamarkodva kötött bele, gunyoros hangon az ASTRON-ba...

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2009.08.25. 11:50:34

@noncapisco:
Anélkül, hogy a vitát tovább akarnám szítani, de jelezném, hogy a "giga márkák" (Casio, Swatch, satöbbi) ugyanúgy fognak itt még kapni hideget, meleget...
És abban szerintem megegyezhetünk, hogy a svácji minőség valóban félreérthető, mert jelezném, hogy az "ősi" svájci márkák még véletlenül sem gyártatnak Kínában. Nyilván nem is annyiba kerülnek, de a minőségük is más dimenziót képvisel. A Rolls és a Dacia is gyártat Kínában. És ezzel nem minősíteni szeretném egyik gyártót sem, csak a különbséget szeretném érzékeltetni, hogy a laikusok szeme előtt a "svájci óra" szóra azonnal megjelennek a Breitling, Omega órák, amik azonban nem különösebben vannak köszönőviszonyban a kínai ipar termékeivel, gyártassák is azokat akármilyen gépsoron...

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.25. 13:16:12

@noncapisco:
Belátnám én szívesen, de:
- Mint írtam, személyes és szubjektív élményem az volt hogy egy jót nevettem a 990Ft-os óra fölé írt vigyázat hamisítják szövegen, és ezt írtam le. Nem a komplett márkát húztam le.
- Sőt, írtam is hogy igényes dolgokat gyárt jó szervízháttpérrel!
- CSAK a weblapjuk, és a sugallt szlogenek, satöbbi, több mint gáz (szerintem).
- Kínában semmilyen "giga márka" (órákról beszélünk ugye?) nem gyártat. A Casio az giga, akkor igen. De az nem "giga márka", hanem a Patek mondjuk, és ők nem annyira Kínabarátok, hidd el....
- Tehát sugallják a nagy magyarságot: Kínában gyártják, svájci import gépsorokon, itthon pedig szervízelik? (most írtad, hogy ezeket derítetted ki) Piszokul magyar, mondhatom......
- Sugallják még a nagy minőséget, svájc stb: Ez valahogy azért Kínával nekem nem fér össze.
- Érdekes, minden tényfeltáró cikkben/interjúban, stb előkerül Kína masszívan, de a nagy menőséget sulykoló weblapjukon nem szúrt nekem szemet. Furcsa.

tehát fenntartom a véleményemet: Korrekt iparos tömegtermék, semmi gond vele, a cég brand / image építése viszont mókás.

noncapisco (törölt) 2009.08.26. 12:25:16

@Sundance-:

"cég brand / image építése viszont mókás"

A mármint az erre használt szöveg/módszer/metodika...?

Ha igen ebben egyet értünk.
Valóban inkább kínos az a fajta fennhéjázás és köntörfalzás.

A márka imaget szerintem is sokkal inkább rontja, mint javítja...

Amúgy az olcsó órát jobban megéri hamisítani szerintem.
Könnyebben, több fogy belőle a százalékos árrése pedig tán még nagyobb is. A vevője meg kevésbé igényes...

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.08.26. 13:07:53

@noncapisco: Igen, pont így értettem :)
Sztem az Astron órákkal semmi baj, még szépek is, és állítólag klasszak, tartósak. De a cégfilozófia nem tetszik, ennyi :)

Hamis Rolexeket stb árulnak ám ilyen sok100 ezrekért is! Azért az sem rossz üzlet. Szép árrés van azon is.

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2009.08.26. 14:23:57

@Sundance-:
Mondjuk aki annyiért vesz hamis Rolexet... Azt palira vették :)

kalanneni 2011.07.24. 22:19:21

jollytall 2009.08.17. 22:05:28 :
Nekem van egy órám tőlük, a nagyszüleimtől örököltem:
kephost.hu/kep/2011/07/sta50441_2.JPG
kephost.hu/kep/2011/07/sta50440_2.JPG

Schefferlac 2013.01.10. 17:21:31

A tokyoflash-nek tervezek órákat, itt megnézhetitek: blog.tokyoflash.com/?s=laszlo+from+hungary
süti beállítások módosítása